Life Style
Castle Journal

Castle Journal

Written Nadeemy Haded

Turbulence injures 37 on Air Canada flight to Sydney
At least 37 people were injured on board an Air Canada flight after the plane hit severe turbulence and had to make an emergency landing.
The plane, carrying 284 passengers and crew, was travelling from Vancouver to Sydney but was diverted to Hawaii.
Thirty people were taken to hospital in Honolulu on Thursday. Nine had severe injuries, officials said.
Air Canada said the Boeing 777-200 jet "encountered sudden clear air turbulence... two hours past Hawaii".
Passengers reported the cabin being bloodied and dented from passengers hitting the ceiling of the aircraft.
"We all hit the roof and everything fell down," Jess Smith told local TV station KHON. "People went flying."

Alex Macdonald, from Brisbane, told Canadian broadcaster CBC News that those on board were "extremely shocked".
"I saw the people ahead of me hitting the overhead baggage compartments and then just slamming back into their seats," she said.
Photographs taken inside the aircraft show that oxygen masks were released and service trolleys thrown over during the incident. An Instagram post from one passenger showed he and others wearing neck braces in the airport.
An Australian country band, Hurricane Fall, were also on the flight at the time. The band said in a Facebook post that their vocalist had sustained injuries to his arm and elbow but had been released from hospital.
The plane landed in Hawaii at 06:46 local time (16:46 GMT) on Thursday.
In a statement to the BBC at 23:00 local time (09:00 GMT Friday) Air Canada confirmed that all of those injured had been assessed, treated and released by local hospitals.
The airline said all passengers from the flight had been accommodated in local hotels, with the flight planned to resume later on Friday.

Written Nadeemy Haded
A US couple are suing a fertility clinic, saying the company implanted their embryo into a different woman.
The woman gave birth to twins in March, only for DNA tests to allegedly show the babies were not related to her or even to each other.
Anni and Ashot Manukyan have now taken custody of one of the children.
Both the Manukyans in California and the unnamed couple in New York who gave birth to the babies are suing CHA Fertility Center.
The company has not yet commented on the lawsuits.
"CHA robbed me of my ability to carry my own child, my baby boy," Anni Manukyan told a press conference. "Who wants to meet their child in a lobby of a hotel?"
The second baby boy allegedly comes from the egg and sperm of a third, unrelated couple. Court filings reportedly say the birth couple ceded custody of the child, and that the clinic has made contact with his biological parents - although they have not come forward publicly.
The New York couple - identified only as AP and YZ in the lawsuit to protect them from "embarrassment and humiliation" - gave birth to two boys who were not of Asian descent, as they are.
Earlier signs during the course of the pregnancy also suggested something was wrong. Scans showed they were giving birth to boys, despite doctors saying they had used female embryos.
Ms and Mr Manukyan had unsuccessfully gone through IVF in August 2018 using an embryo they thought was theirs. The pair say they were then asked to take a DNA test after the birth of the twins in March.
Their lawsuit says the couple then discovered "much to their horror" that their son had been "implanted into a stranger that later became his birth mother".
The couple then had to fight in the courts to reclaim their child, after the birth couple gave him up.
The California lawsuit alleges negligence and emotional distress, as well as claiming CHA Fertility broke a state law preventing the use of embryos for any purpose other than that consented to by the provider.
Conviction on that charge could reportedly carry a prison sentence of between three and five years.

Written Nadeemy Haded

Are sugary drinks causing cancer?
Sugary drinks - including fruit juice and fizzy pop - may increase the risk of cancer, French scientists say.
The link was suggested by a study, published in the British Medical Journal, that followed more than 100,000 people for five years.

The team at Université Sorbonne Paris Cité speculate that the impact of blood sugar levels may be to blame.
The team at Université Sorbonne Paris Cité speculate that the impact of blood sugar levels may be to blame.
However, the research is far from definitive proof and experts have called for more research.
What counts as a sugary drink?
The researchers defined it as a drink with more than 5% sugar.
That included fruit juice (even with no added sugar), soft drinks, sweetened milkshakes, energy drinks and tea or coffee with sugar stirred in.
The team also looked at diet drinks using zero-calorie artificial sweeteners instead of sugar but found no link with cancer.
How big is the cancer risk?
The study concluded that drinking an extra 100ml of sugary drinks a day - about two cans a week - would increase the risk of developing cancer by 18%.
For every 1,000 people in the study, there were 22 cancers.
So, if they all drank an extra 100ml a day, it would result in four more cancers - taking the total to 26 per 1,000 per five years, according to the researchers.
"However, this assumes that there is a genuine causal link between sugary drink intake and developing cancer and this still needs further research," said Dr Graham Wheeler, a senior statistician at Cancer Research UK.
Of the 2,193 cancers found during the study, 693 were breast cancers, 291 were prostate cancers and 166 were colorectal cancers.

Is this definitive proof?
No - the way the study was designed means it can spot patterns in the data but cannot explain them.
So, it did show that the people who drank the most (about 185ml a day) had more cancer cases than those who drank the least (less than 30ml a day).
And one possible explanation is that sugary drinks are increasing cancer risk.
But, alternatively, people who drink the most sugary drinks could have other unhealthy behaviours (eating more salt and calories than then rest, for example) that raise their cancer risk and the sugary drinks themselves could be irrelevant.
So, the study cannot say that sugary drinks cause cancer.
"While this study doesn't offer a definitive causative answer about sugar and cancer, it does add to the overall picture of the importance of the current drive to reduce our sugar intake," said Dr Amelia Lake, from Teesside University.
She added: "Reducing the amount of sugar in our diet is extremely important."
Is this just about obesity?
Obesity is a major cause of some cancers - and excessive consumption of sugary drinks would increase the odds of putting on weight.
However, the study said it was not the whole story.
"Obesity and weight gain caused by sugary-drink excessive consumption certainly played a role in the association but they did not explain the whole association," Dr Mathilde Touvier, one of the researchers,

Written Nadeemy Haded

Sir James Dyson has bought what is thought to be Singapore's biggest and most expensive penthouse flat.
The purchase comes after his company, best known for its vacuum cleaners, moved its HQ from the UK to Singapore.
Sir James, a prominent advocate for Brexit who has said leaving the EU with no deal would "make no difference", was accused of hypocrisy after the move.
The property is at the heart of the city's business district and spans three floors and has five bedrooms.
Official records show Sir James and his wife Lady Deirdre Dyson are joint tenants of the apartment at the prestigious Wallich Residence.
"Given the decision to locate the headquarters in Singapore and the growing focus of the company's business in the region, of course James Dyson has bought a property there," a Dyson spokesperson said in a statement.
Sir James took ownership of the property in June, the records show.
According to marketing documents, the property is the largest "non-landed residence" in Singapore and has its own swimming pool, jacuzzi room and bar facilities.
Singapore's Business Times reports Sir James paid $73.8m Singapore dollars ($54m, £43m) for the "super penthouse", which has views of the city's Marina Bay Sands and the financial district.
The price tag is likely to make it Singapore's most expensive flat.
The company has said moving its headquarters to Singapore was for commercial reasons, and had nothing to do with Brexit.
"It's to make us future-proof for where we see the biggest opportunities," chief executive Jim Rowan said at the time.
Dyson has been building its presence in Singapore, announcing last year it would build a new electric car plant there.
As well as vacuum cleaners, Dyson is also known for making air purifiers and hair care products like hair dryers.
Most of Dyson's products are designed in the UK, but manufactured in Asia.

Written Nadeemy Haded

– Israeli occupation forces have killed 16 Palestinian children in the besieged Gaza Strip during the first half of 2019, Al-Mezan Centre for Human Rights said in a report quoted by the Middle East Monitor.
The report said Israeli occupation forces also shot and wounded 1,233 children, most of them while the youngsters were participating in the peaceful Great Return March protests in the east of the coastal enclave.
Furthermore, over the past six months, the Israelis detained 17 Palestinian children, although the majority of them were later released. At least 17 attacks on Palestinian schools and health facilities across the Gaza Strip by Israeli occupation forces were also documented.
The Gaza-based human rights group noted that the Israeli occupation forces continue to carry out systematic violations against Palestinians, especially children, breaching international laws and conventions covering children’s rights.
The group’s report pointed out that the targeting and killing of Palestinian children by Israelis has escalated during the first half of this year compared with the same period in 2018.

Written Nadeemy Haded
American Airlines sorry after 'telling woman to cover up'
American Airlines has apologised after allegedly telling a female passenger to wrap herself in a blanket to hide her outfit.
Dr Tisha Rowe said the incident happened on 30 June on a flight to Miami from a family holiday in Jamaica.
The 37-year-old said online she felt body-shamed and humiliated after being told to cover her "assets"
.A tweet she shared of the playsuit she was wearing has been shared thousands of times since.
Dr Rowe was flying from Kingston with her eight-year-old son when the incident occurred.
She alleged a flight attendant first asked her to step off the plane, then described her outfit as "inappropriate" to fly and asked if she had a jacket to "cover up" with.
After attempts to defend her outfit apparently failed and her son become upset, Dr Rowe said she felt forced to wrap a blanket around her waist and return to her seat feeling "humiliated".
"To me, there was never an ounce of empathy, an ounce of apology, any attempt to maintain my dignity throughout the situation," she told Buzzfeed News.
Dr Rowe has also accused the airline of racial bias and discriminating against her body type.
"We are policed for being black," she said in one tweet. "Our bodies are over sexualized as women and we must ADJUST to make everyone around us comfortable."
"I've seen white women with much shorter shorts board a plane without a blink of an eye."
On Tuesday the airline said they had apologised to Dr Rowe and her son and refunded their travel.
"We were concerned about Dr Rowe's comments, and reached out to her and our team at the Kingston airport to gather more information about what occurred," a spokeswoman said in a statement to US media.
"We are proud to serve customers of all backgrounds and are committed to providing a positive, safe travel experience for everyone who flies with us."
In 2017 the National Association for the Advancement of Coloured People (NAACP) issued a "national travel advisory" about American Airlines, citing "possible racial bias" and "disturbing incidents".
They later lifted the advisory in 2018, after working with them for a year on initiatives like implicit bias training.

Written Nadeemy Haded

Suzanne Eaton, US scientist, found killed in Crete WWII bunker
The body of an American scientist has been found inside a World War Two bunker on the Greek island of Crete.
Suzanne Eaton, who went missing more than a week ago after going on a run, died of suffocation, police confirmed to the BBC.
They said they are investigating the case as a criminal act.
The 59-year-old molecular biologist from the world-renowned Max Planck Institute in Germany had been attending a conference on the island.
Police in the port city of Chania, where the conference was being held, said she was found on rough and rocky terrain inside the abandoned bunker about 10km (six miles) away from where she was last seen.
She was reported missing on 2 July and a large search effort was launched.
Six days later, her body was discovered by two locals exploring the bunker, which is a system of manmade caves used by the Nazis during the occupation of Crete in World War Two.
According to Cretalive news website, a forensic autopsy found she had been suffocated but there was no other indication of trauma.
Police are investigating whether Suzanne Eaton was killed inside the bunker or moved there after the event, it adds.
The Greek Reporter website said her body had been covered in burlap, a rough cloth, leading Greek authorities to conclude she had been killed.
According to a local official speaking to ABC News, the area around the bunker, which lies to the north-west of the island, is a popular tourist spot.
The scientist's family, friends and colleagues had launched a Facebook page co-ordinating search efforts and offering a €50,000 ($56,000; £45,000) reward for information on her whereabouts.

Page 1 of 95

About us

 Castle Journal is an international newspaper with daily electronic edition, received the international license by the United Kingdom number 10675, and accredited by the Egyptian Embassy in London, owned by Abeer Almadawy

Castle Journal expresses on the free and human voice specialized in the diplomatic, cultural and scientific media, it is eager to create a close relationship with the readers, who is our priority and considers them a true partner.

Castle Journal holds all the permits for practicing its duties of journalism in all countries of the world and the international organizations